Verbinden in losgebroken tijden

Afgelopen zondag was er in ‘De Duif’ aan de Prinsengracht in Amsterdam een speciale dienst rondom het thema ‘Verbinden’ onder leiding van voorganger Jan Andreae die dit thema had uitgekozen. Anja Meulenbelt, lid van de Eerste Kamer voor de SP en auteur, maakte van deze dienst een bijzonder verslag op haar weblog waarvan u hieronder een aantal fragmenten vindt.

“Astrid Serise zong en las. Drie mannen die spelen in As I left my fathers house – prachtige voorstelling trouwens, ik moet daar nog over schrijven, lazen een fragment. Een jood, een moslim, een christen. De jood, over die vraag, waar was Hij toen ze werden weggehaald? “Moeder zei; ze zijn gestorven. Mijn tante zei: ze zijn niet teruggekomen. Niemand zei: vermoord.” De moslim, aangekomen als vluchteling in een ander land: “Allah, ik smeek U, laat de ogen van mijn kinderen stralen.” De christen, uit Liberia: “Ik begeef mij naar een tussenland. Ik ben blij dat er nog mensen zijn die willen dat ik leef. Jij, en jij, en ook mijn moeder.”

Het hele artikel met foto’s vindt u hier.

Bron/foto: Anja Meulenbelt

One thought on “Verbinden in losgebroken tijden

  1. Jullie hebben een geweldig indrukwekkende voorstelling gemaakt, Bright, en jullie aanwezigheid bij de dienst in De Duif was ook prachtig en ontroerend.
    Juist in deze moeilijke tijden is het zo belangrijk dat we zulke dingen samen doen, christen, moslim, jood, en laten zien dat het kan.

    Ik zal nog een keer op mijn weblog zetten wanneer jullie weer optreden, want iedereen moet er heen. En dan hoop ik daarna heel erg op een boekje met jullie tekst, want het is veel en goed om het nog eens door te lezen en te bewaren.

    Heb jet goed,
    Anja

Geef een reactie

